Direktlänk till inlägg 13 juni 2008

Golf - SSK

Av Anders Ahl - 13 juni 2008 20:16

Så har man idag påbörjat sin första dag på semestern och jag beräknar att vara tillbaka i tjänst igen den 18:onde augusti, så jälka skönt.

Dagen fördrevs på Vidbynäs golfklubb tillsammans med Pelle Hallin och Dragan U från SSK

Pelle Hallin är en mycket duktig och golfare meddans Dragan är i början på sin golf karriär!

Jag lovar att det aldrig har hänt förr i min golf karriär men vi var faktist tvugna att släppa igenom bollen bakom oss, inget konstigt med det säger ni som förstår er på golf men saken är den att vi fick släppa förbi den på första tee!!

Jag slog ut först och tryckte ut min första boll i skogen, den andra hamnade mitt i banan och hyffsat lång ut!

Pelle slår sin första boll förbi mig med 50 meter också det mitt i banan. Sen var det dragans tur, jag tror att han trodde att han fortfarande stod på ranchen och sköt övningsbolla, vet inte exakt med det va många slag innan vi ens han av tee.

Det blev en hel del garv ute på banan och jag tror att Pelle kommer att komma ihåg rundan mest för den långa ( eller inte ) backen upp till första green, Pelle låg 15 meter från green på 2 slag men fick lämna hålet med ett sträck i protokollet!

Jag själv gjorde par!!

Sen kommer resten, att hockey killar har tryck i sina golfslag är ingen hemlighet men "satan" vad Pelle kunde klämma till bollen och Dragans järn 5:a är nu vida känd över hela Vidbynäs!

Jag spelade bara med 9:e hål eftersom tjejerna skulle hämtas på dagis men jag tror att Dragan vann dessa och att jag och Pelle fick dela andra platsen!

I början av nästa vecka kommer vi att spela en retur match och då blir det över 18 hål!
Nu vet jag inte om det blir så mycket mer bloggande denna helg eftersom det är trosa marknad och fotboll på krogen imorgon och på söndag är det nog lite betong kepa varnig!

ha det bra så hörs vi!

SSK IS BETS

Ante

 
 
Ingen bild

Jörgen larsson

16 juni 2008 08:01

Detta skall bli ett sant nöje ,lycka till med allt bloggande nu gubben ,så hörs vi
hojta till när det är daxs för en runda
trevlig dag p.s hälsa familjen// jörgen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Ahl - 27 juli 2008 18:06

  Så är då årets upplaga av Ryder cup spelad och inte helt oväntat var det lag SSK som vann för andra året i rad! Förra året skrevs siffrorna till 19 1/2 för SSK och 4 1/2 för lag Ante, men iår blev det betydlig jämnare och när resultaten räknades in...

Av Anders Ahl - 24 juli 2008 05:15

Viken dag!!! Har idag tillbringat hela em med SSK:s A-lag när dom genomförde sin årliga lag scramble! Jag tänker kort bara gå igenom några av spelarna men vill börja med att säga GRATTIS till lag Robban C som gick segrande ur striden. Det va Robban, ...

Av Anders Ahl - 19 juli 2008 18:44

Så fick man då lite dödtid över innan det är dags för den vanliga rutinen kl 19.00 - 19.30 och det handlar givetvis om att skicka Lovisa och Mikaela i säng. Jag tror att detta kommer att gå smärtfritt eftersom bägge tjejerna var med mig ute på golfba...

Av Anders Ahl - 18 juli 2008 21:24

Dagens snack kommer bara att handla om golf eftersom jag idag tillbringade 5 timmar ute på Vidbynäs med Jensa olsson, Robban Carlsson och Adde! Det pratades en hel del hockey också men det pratades saker som inte bör läggas upp på en blogg för allmän...

Av Anders Ahl - 17 juli 2008 15:18

Så var man tillbaka snabbare än vad många av er trodde och några av er säkert hoppades! Tänkte börja med att spy lite galla över vissa som besöker tex elitserielagens hemsidor! Hur fan kan man sjunka så lågt att man kastar skit på folk som ligger ned...

Presentation

Omröstning

På vilken plats slutar SSK i grundserien kommande säsong?
 1-2
 3-4
 5-6
 7-8
 9-10
 11-12

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards