Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Anders Ahl - 13 juli 2008 09:51

Jaha, så sitter man här med svansen mellan benen, jag som lovade att jag skulle bli en sreiös bloggare och försöka skriva istort sätt varje dag, jag blir tvungen att sänka ribban till ett par dagar i veckan!

Jag måste börja med att spola tillbaka tiden till förra helgen som tillbringades i Göteborg i goda vänners lag och en viss Mr Bruce Springsteen!

På fredagen så var vi ute och åt och besökte ett par hallonsaft ställen innan konserten så vi knallade inte in förrens ca 1 timme innan konserten började vilket fick till följd att vi hamnade ganska långt bak = ca 40 meter från scen men långt ut på kanten. Den konserten va det absolut bästa jag någonsin sätt och då har jag ju ändå sätt Lundell drygt 40 gånger ( tror jag det är nu ).

springsteen körde på till 110% från start och lämnade ingen oberörd, det va helt enkelt VÄRLDSKLASS.

På lördagen var vi lite mer på hugget och stångade oss in bland dom första 1000 så då hamnade vi nära scenen och rakt framför, recentionerna från fredagens konsert i tidningar och tv var att detta inte går att slå och att det är det bästa som varit i Sverige.

Tro mig eller inte men killen ( gubben ) går upp på lördagen och ger en ännu bättre konsert en fredagens, han byter dessutom ut många av låtarna från fredagen till nya på lördagen, samma drag på scen han ger allt i 3 timmar!

Man va som ett lite barn på julafton eller som när man lämnade Himmestalundshallen 85 efter SSK:s finalvinst mot djurgården!

TACK Brucan för en helg som i vart fall inte jag kommer att glömma så länge jag lever!

När det gäller golfen så är det ömsom vin ömsom vatten, i onsdags spelade jag tävling på Vidbynäs och lyckades skrapa ihop hela 5 poäng på sista nio hålen ( man ska liksom ha 18 ) vad jag än gjorde så blev det fel. Nu i fredags så spelade jag en mycket trevlig runda med Jensa Olsson ( SSK ) denna super trevliga skåning va inte bara bra på golf utan mycket trevlig att prata med, Jensa låg inför sista hålet så pass bra till att det luktade en riktig sänkning om det inte varit för ett f-bannat sprinkellock som Jensas boll träffade, när jag kör hem så funderar jag på om inte Jensa medvetet siktade på sprinkellocket för att slippa sänka sig mer, jag menar ett sprinkellock är ju 1dm i diameter och det bör inte vara rimligt att träffa det från 120 - 130 meter men det gjorde herr Olsson!

Jensa - jag ser fram imot nästa veckas runda med Robban och Dragen sen har vi ju bara två veckor kvar till Ryder Cup golfen!

Nu har jag bloggat ifatt lite och mig hör ni av i mitten på veckan då det förhoppningsvis finns lite mer att blogga om då, kan tänka mig att det blir efter golfrundan med boysen!


Ante

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

På vilken plats slutar SSK i grundserien kommande säsong?
 1-2
 3-4
 5-6
 7-8
 9-10
 11-12

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards