Direktlänk till inlägg 27 juli 2008

phuuu vilken söndag

Av Anders Ahl - 27 juli 2008 18:06


Så är då årets upplaga av Ryder cup spelad och inte helt oväntat var det lag SSK som vann för andra året i rad!

Förra året skrevs siffrorna till 19 1/2 för SSK och 4 1/2 för lag Ante, men iår blev det betydlig jämnare och när resultaten räknades in hade lag SSK 15 1/2 poäng och lag Ante 12 1/2 poäng!

Solen gassade hela dagen över natursköna Vidbynäs ute i Nykvarn och det va ett stort gäng glada killar och en tjej ( Dessan ) som samlades kl 09.45 på morgonen!
Första start gick 10.50 och där spelade Johan Tärnström och Pelle Hallin för SSK.

I min boll spelade Steffe Bemström och Jensa Olsson för lag SSK mot mig och Magnus Classon!
Vi hade det tufft i värmen ute på banan och vi hälde i oss mängder av vatten och en och annan bira gick även det ner!

Greensomen avgjorde Stefan och Jensa på sista greensome hålet, samma sak upprepas på hål 12 då dom lyckas avgöra bästbollen, sen vann Mange sin singelmatch meddans jag loosade mot Jensa på artonde hålet!
Det mest anmärknings bara var Jensas drive på 4:e hålet, vi mätte upp den till 330 meter mitt i farway, det slaget gjorde att Jensa vann longdrivingen.

Närmast hål på 17:onde var Anders "spider" Kellerstam!

Finns mycket mer att blogga om från kvällen men det får bli lite senare om någon vill höra det får ni skriva det i kommentarerna!

Simma lugnt


Ante

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Ahl - 24 juli 2008 05:15

Viken dag!!! Har idag tillbringat hela em med SSK:s A-lag när dom genomförde sin årliga lag scramble! Jag tänker kort bara gå igenom några av spelarna men vill börja med att säga GRATTIS till lag Robban C som gick segrande ur striden. Det va Robban, ...

Av Anders Ahl - 19 juli 2008 18:44

Så fick man då lite dödtid över innan det är dags för den vanliga rutinen kl 19.00 - 19.30 och det handlar givetvis om att skicka Lovisa och Mikaela i säng. Jag tror att detta kommer att gå smärtfritt eftersom bägge tjejerna var med mig ute på golfba...

Av Anders Ahl - 18 juli 2008 21:24

Dagens snack kommer bara att handla om golf eftersom jag idag tillbringade 5 timmar ute på Vidbynäs med Jensa olsson, Robban Carlsson och Adde! Det pratades en hel del hockey också men det pratades saker som inte bör läggas upp på en blogg för allmän...

Av Anders Ahl - 17 juli 2008 15:18

Så var man tillbaka snabbare än vad många av er trodde och några av er säkert hoppades! Tänkte börja med att spy lite galla över vissa som besöker tex elitserielagens hemsidor! Hur fan kan man sjunka så lågt att man kastar skit på folk som ligger ned...

Av Anders Ahl - 15 juli 2008 08:08

Så fick man då lite tid över igen och passar givetvis på att skriva ett par rader på min blogg! Till att börja med så kan jag berätta att golftävlingen igår blev allt annat en succe, Micke och jag sköt 82 brutto vilket räckte till en topp 10:e placer...

Presentation

Omröstning

På vilken plats slutar SSK i grundserien kommande säsong?
 1-2
 3-4
 5-6
 7-8
 9-10
 11-12

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards