Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Anders Ahl - 24 juli 2008 05:15

Viken dag!!!

Har idag tillbringat hela em med SSK:s A-lag när dom genomförde sin årliga lag scramble!

Jag tänker kort bara gå igenom några av spelarna men vill börja med att säga GRATTIS till lag Robban C som gick segrande ur striden. Det va Robban, Pelle, Gråhns, Kollar och Sontag i den bollen.

Jag kan tala om att det va en hel del varianter på svingar ute på banan idag!

Allt ifrån J Bemströms mjuka exemplariska sving till despos "jag vet inte vad" sving!

Sällan har det skrattas så mycket ute på en golfbana som idag!

Jag tänker nu ta upp några händelser under dagen, till att börja med kan jag säga att några av spelarna inte spelade pga av att dom inte ska riskera att slå upp gamla skador ( Cibak = finger, Ljungan = Axel, Valtonen = Axel, dessutom befann sig BB king på målvaktscamp i Nprrtälje)

På hål 1 Visade lag S Bemström upp bollsinnet direkt, laget hamnade i lite problem när dom missade inspelet, dom fick en chip på ca 30 meter. Fram kliver Josefsson som första man 1 - 2 provswingar sedan bestämt i slår han till bollen som går rätt i kopp!!
Denna bestämdhet från Daniel vill vi se på hockeyplanen också!

På hål 3 bestämmer jag mig för att vänta in boll 2 med Robbans gäng, jag ställer mig på sidan av greenen och tänker att här står man ju säkert, det va som om andra världskriget bröt ut, bollarna for som projektiler runt mig och det var bara att slänga sig bakom golfbilen i skydd, men paret räddade dom upp enkelt!

Den bollen spelade sedan mycket stabilt Robban och Pelle lyckades infria ett visst lugn i laget och det kan ju ha bidragit till den totala vinsten i slutändan!

På hål 8 sjunker ner i startfältet och hamnar i lag J Bemström, i den bollen spelar en storväxt back vid namn Kudroc.

Kudden fick lite problem med inspelet och hade det varit slagspel hade han förmodligen legat kvar där fortfarande, jag har då aldrig under min aktiva golf karriär sätt så många provsvingar ( luftsvingar ) och den som skrattade allra mest var Linus Klasen, fan det skiljer ju nästan 1 meter och 80 pannor mellan dessa och killen bara garvar!

Jag log lite bara men när jag såg Kuddens blick på bollen så slutade i vart fall jag att le och tänkte att nu slår han sönder bollen, nu kan jag lite bättre förstå hur Sundström kände sig!

Nu har ni fåt tlite rapporter om golfen och jag vill riktiga ett stort tack till alla killarna som lät mig vara med!

Nästa stora tillställning blir nu på lördag då jag har min årliga Ryder cup golf och då ställer SSK upp med ett lag som består av bland annat bröderna bemis, Hallin, Jensa, Spider, Peter Larsson, Dala, Kim Cannerheim, Hägg mm mm.

Så på lördag vässare vi pennan igen och under söndags em kommer en liten rapport från den tävlingen!


Ante


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

På vilken plats slutar SSK i grundserien kommande säsong?
 1-2
 3-4
 5-6
 7-8
 9-10
 11-12

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards